LOMMA =)

yippiii!

Idag har jag o Elli varit vid Lomma och badat o solat som bara den =)

började med att gå upp vid 10.00 gjorde gröt med jordgubbar över =) härligt gott..

sen slutade hon jobbet vid 12.00, då hämtade jag henne sen körde vi! stannade på Shell i eslöv o köpte varsin svin god fetaost sallad, med pasta och massa grönsaker, fetaost och sen pesto dressing över.. nog något av det godaste jag ätit!

låg o gassade i några timmar, kännde lite på havet med :) låg o spanade in hetingar som spelade volleyboll, vi låg precis där ;)

gick en runda längs stranden, och efter ett tag såg vi carro,therese & johanna! hejhej=) dom låg bland nodisterna! haha why lixom??

vi hade skit fint där vi låg, utsikt över dem nybyggda lägenheterna vid hamnen.. och boysen förståss...

sen köpte vi en glass i kiosen, mjukglass...=)

Körde oxå in om ELON på hemvägen ,hade ett present kort där.

 Handlade en brödrost och en brödkavel i stål =P kan vara bra och ha sen...

nu sitter jag här hemma ny duschad skönt!! ( nyss ätit tomatsoppa som jag lagat=)

Igår kväll hade jag lite folk över..drack lite o så.. underbart härliga kvällar nu för tiden!

recept på tomatsoppa för er som vill.

1 pkt krossade tomater
 1 pkt santa lucia ost                                               
1 påse ruccula sallad
lite salt & peppar
1 grönsaks buljong
och en deciliter vatten...

bara häll i allt i en kastrull förutom salladen, och blanda.. Osten ska man bara blanda i när det är under hög värme, då smälter det ner.. och salladen lägger  man över lite snyggt när  det är klart och man hällt upp det i en skål! väldigt gott och nyttigt!

SMAKLIG MÅLTID

Puss på er!


Kommentarer
Postat av: carro

Haha vi hade oxå trevligt där vi låg;)j'kla fina utsikter haha nä skoja bara. men du fick å låta som att vi låg där näck oxå HAHA d gjorde vi ju inte. vi fatta int först att d va sånt ställe.haha tur där inte va packat där;) HAHA

2008-06-04 @ 21:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback