Home again.

Då var man redan hemma Från Rhodos (Grekland) att alltid alla resor ska gå så fort! Fan trivs mkt bättre i utlandet asså, man glömmer allt jobbigt här hemma :(

Planet dit blev inte så bra, var full o mådde skit försökte sova av mej ruset, väl framme på Rhodos så var det dags att se vart vi skulle bo, vi hade ju bokat ospecificerad resa! fick reda på vi skulle bo i pefskos 2 stjärnigt hotell, lågt ute i ödemarken! vi bara äh! de säger dem säkert bara, för vi blev erbjudna ett annat alternativ, men de kostade extra, så de ville vi ej... så vi satte oss på bussen..åkte sjukt långt, bara längre o längre i från civilisationen och alla folk! haha..

helt plötligt stannar vi, vid något som hette Katahpolys typ.. vita lägenheter.. öppnade rummet o d såg inte klokt ut!! fy vad läskigt där var! helt mörkt oxå för den delen! ingen enda affär i närheten eller nära till staden eller stranden!!! usch! o massa sjungande spindar överlallt..blää.. vi fick panik! så vi ringde ju till ving o bad om förflyttning!

och de skulle kosta oss ngra hundra men vafan=( så vi fick komma till SUNWING RESORT, 4 km från staden! jätte fint familjehotell, stort, o havet precis nedanför! och två stora pooler! o massa restauranger o barer o shower på kvällarna, och ett fittness center och barn lekstugor , med massa aktiviteter. Ja riktigt fint var där.
lättade var vi, o tyckte det var värt pengarna!

Solen visade sig varje dag, men tyvärr så på dag 2 blev ja sjuk i ett virus, som antagligen fler än jag fick, i luftvägarna! fy fan 40 graders feber,förkyldning,sjuk hosta, kunnde inte andas (lungorna fungerade typ till 50% ) många folk där nere blev magsjuka med, tråkigt när det ska bli så!

Frukosten vi fixade själva var så sjuuuukt god! saknar den! vi köpte inne på Supermarket: mörka baguetter, ost,smör och marmelad.. riktigt gott sånt från grekland hade dem! mmm!

När jag blev bättre med dagarna, så vi kunnde göra lite mer , och så jag kunnde få smaka lite på solen! (fast jag är fort.f inte frisk)

I och med jag blev sjuk så fick Vi besöka "doktor mugg" (som blev vårt nya smeknamn på Dr Hiotakis som behandlade mig under denna veckan haha! ). han gav mej lite mediciner, han var en snäll kar .

Dom dagarna som jag inte låg på hotell rummet o tyckte synd om mig själv, så var vi ju inne i stan både Nya och gammla delen av rhodos! mkt fint var där! vi åt gott, shoppade lite och åt glass =) sjukt god kulglass hade dem.

Och vi kollade på showerna som visades på hotellet, och tog ngt i baren!

Sista dagen när vi satt och åt som kom där militärer som marcherade på gatan, i som jag kallade "heil hitler ställning". Haha tur vi har kunnat skratta så mycket som vi gjort denna veckan och haft roligt med våra interna skämt som då doktor mugg, Riky lake med stake, baggarna, Roger Pontare, "är du vaken lars", exorcist ungen, harley davidson ungen..

ja listan kan göras lång!! I och med jag var sjuk, så var det trisst så vi behövde ju livas upp på ngt sätt.. o där tillkom vår sjuka humor =P

Vi hade även lite ögongodis på hotellet, reseledaren Richardo! så snygg han var!!!

hehe.. synd vi inte vågade fotta honom :P men han finns med mig i mina o i syrrans tankar forever! hahaha;P

Inne i stan köpte jag detta-------->
en brunväska, två solbrillor (från Gucci och Dolce&gabbana), en keps,plånbok,en piercing, tvål och ett fotoalbum! och även choklad antonberg från taxfree, betsällde på flyget!




..Lite bilder från resan lägger jag upp här.


Kommentarer
Postat av: Sanna

fina bilder.

Postat av: carro

Ja, d såg ju inte fel ut d dära! :) synd bara du mådde dåligt ju, så typiskt! vi höres i veckan sjukling, Puss

2008-05-05 @ 21:41:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback