Mys hos mormor <3

Igår var jag ledig! så då bestämmde jag mig att besöka min mormor & morfar! var längsen jag tog mig tid att åka dit...
köpte med mig en fin höstblomma till dem =) dom blev glada!

Vi fikade när jag kom, på oendligt goda kakor!

Morfar skulle klä sig i frak och åka i väg på äventyr.. vi fick inte veta var!? haha!

så jag och mormor lagade en fin middag till bara hon och jag på kvällen :) Det blev baconlindade biffar med vitlöks ost i! och kokt potatis och brunsås och en god sallad till! det var sjukt gott! mormor e en klippa på mat!!!

sen gick vi ut en runda i höst myset! kollade lite skyltfönster o så.. gick till FÖJERS, kollade på massa bilder utanför.. massa svart o vita gammeldags bilder, så coolt att se :) massa häst och vagnar och gammla affä'rer..och där var ett stort klassfoto från mormors tid, där hon var med :D

när vi kom tillbaka så gick vi genom mormors alla gammla bilder.. känns så konstigt att se så gammla bilder..alla gick i klänningar och hattar och barnen hade rosetter i håret.. och ja allt var svart/vit =P och skolan var helt annorlunda.. skrev med kritor o hade sledna trä bänkar..hehe

och stan var helt annorlunda.. gammla bilar och tyg affärer och små lanthandlar.. så mysigt..

när vi såg bilder kom vi fram till att mormors bästa vän var farmor till min kompis elin! och hon var mormor till therese, ..för elin och therese är kusiner.. och therese mamma mona och min mamma kännde ju varandra ,, i och med deras mammor var bästisar.. och mormors bästis då (mins inte vad hon hette) hon höll ia.f min mamma när hon döptes :)

och elins farmors syster är mamma till sven-inge min "låtsas" brors pappa..altså micke! så elin & therese 'är ju nästkusiner med micke! tog lång tid innan jag o mormor klurade ut allt! haha så krångligt :P

sen sov jag över hos dem.. fick för mig jag skulle köra på en älg eller något om jag kört hem mitt i natten, så känndes säkrast och stanna!

så kom nästan nyss hem! och nu ska jag jobba! 13-21

Puss & Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback