Spagetthi & Köttfärssås.

Idag slutade jag kl 16.00 hel dag från 08.30 skit jobbigt! har haft medicinsk grundkurs hela dagen, så långtråkigt.. just nu läser vi om cellerna och nerverna, typ det tråkigaste... det roligare kommer väl sen..om sjukdomar och om organen och man får prova hjärt/lung räddning och lära sig liter mer om blodtryck å sånt..

var skit sleden när jag kom hem..la mig framför tvn.. har så svårt att stressa ner bara.. sprang här och plocka tvätt och bäddade.. och sen diska..fast ja inte behövt... så satt kanske ner 5 min.. så jobbigt måste lära mig koppla av! :S

och nu har jag lagat mat i väntan på Johan ska komma!

spagetti och köttfärssås blev det! sååå himmla gott!

Här kommer ett litet recept på vad jag har i min köttfärssås:

1 pkt mager nötfärs
2 st små rödlökar
färska chapinjoner
1 paprika
taco sås
ketchup
2 vitlöks klyftor
1 liten burk creme fraiche
salt å peppar

....och så fullkorns spagetthi till det!

pusspuss!


Här kommer lite bilder... före och efter ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback