veckan som passerat...

har mest bestått utav praktik.. endast ida jag är ledig, men det är för jag ska kunna vara ledig på söndag, så ja kan vila ut innan skolan på måndagen igen!

har gått med läkaren och sjuksköterskan 1 dag.,. fick vara med på ronden. gå runt och vara med på såromläggningar,undersökningar och blodprover, fick hjälpa till att ta bldprov med en butterfly.. mina ben var helt knäsväga, när man ser hur hon stack in nålen i deras tjocka synliga kärl! usch!!! fick rysningar....

men det var intresant ia.f..

sen igår var jag på en annan avd. där nere, inte bland demens utan bland vanliga äldre.. mkt mkt tyngre.. fysikt! överviktiga männsikor, med liftar, och slit och vändningar i sängarna, stomi,katetrar, brutna armar/ ben och sår och massa massa avföring :S satt inte ner en minut.. var mkt att göra.. tyckte inte det var någon hejare direkt.. men nu har jag varit där med.. dom har det ia.f lite mer gemensamt där nere, personalen på alla avd där nere sätter sig i konferans rummet på kvällen och fikar länge.. fick smörgås tårta igår :) mums

men har hellre tjatande tanter efter mig haha och lite aggressiva gubbar på demens, som klarar av att gå och sånt ia.f..


Idag blir det att baka bullar och bröd , har inte råd att köpa vanliga bröd.. och städa lite och bege mig ut till RUSTA... så fort man e ledig så e man INTE ledig!!


BTW
fick ny kyl och frys igår, fin fint!


ha en bra dag allesammans .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback