Tankar jag ofta har

....nu har det blivit på tok för många bra och trevliga inlägg , så nu får det bli lite arga tankar igen!
är bara så trött på detta samhälle vi lever i idag, tänker på det jämnt och ständigt.. vill fan leva på Mormor o Morfars tid! då fick man jobb hur lätt som helst, fick börja jobba redan vid 14 års ålder..slapp gymnasie.. folk rev inte ner alla skogar o förstörde den fina naturen vi ha´r!!!

cyklade och gick mkt mer..fanns inga dumma datorer eller tv apparater... eller mobiler!!!

man shoppade inte ihjäl sig.. man hade det man hade... och mådde bra ändå..

man sydde mkt kläder själv, handlade i mysiga lanthandlar.. man uppskattade varannadra mkt mer än idag.. fanns inga plastik operationer som idag,(enligt mig bara spårar ur!!!!)

ja det var annorlunda helt enkelt...

idag är det för tok för stressigt, klimaten har förändrats så mkt av alla bilar m.m.. ungar är inte ute o leker i skogen utan sitter o spelar tv spel ,dator spel m.m..
unga killar är inte ute o tar dans kurser med sina tjejer eller är ute på picnick, nä dem sitter o spelar cs, super eller porr surfar... bra va ?

för mkt fest o sprit i denna värld med.. och slagsmål, till o med brudar slåss idag, det tycker min mormor är mkt konstigt!!!

betygen är fruktansvärda, slita ihjäl sig för att få bli det man vill..och jobb är as svårt att få, sånna höga krav..de skapar oxå stress...

och massa utlänningar som flyttar hit vara för dom vet hur bra dom kommer få det för sverige e för snällt och så är dom dumma och beter sig som svin mot oss fast man inte gjort ngt ? man bara är blond typ i de flesta fall... snart samlar dom väl ihop all deras släkter o skapar krig mot oss i vårt eget land!!

vart är världen på väg??

alla ska plastik operera sig för som är missnöjd med en liten sak bara... i dag finns d till och med plastik operationer läste jag i idag i tidningen , på djur!! för dom ska bi snyggare! har dom valt det sälv? nä! så sjukt vi behandlar djur som en sak, dom har fan med känslor! det finns ju folk som sliter av klor på sina katter för dem inte ska förstöra möblerna :S och folk som opererar stämbanden på hundarna så dem inte kan skälla för de stör människorna! men de tillhör ju deras natur! har kisarna inga klor kan de inte försvara sig, detsamma gäller med hundarnas skall! hatar djur plågeri o allt sånt.. fucking jävla människor!

förr dödade man djur för man behövde mat, Idag dödar vi och slår dom för skojs skull...

ja blir så ledsen på allt..

stressen har tagit över min hjärna.. och de finns fan inte många vettiga karlar,, de flesta är k*ta svin, som tror sex ska vara som i porrfilmer, är porr skadade i huvudet typ.. o de finns massa porr klubbar och strippor idag mm...

allt för killarnas skull.. de flesta tjejer i detta samhälle lever under press p.ga detta och de fattar inte killarna.. tränar ihjäl sig opererar sig, ja allt för man vill vara snyggast! man vill ju inte ens kille ska tycka massa andra tjejer e snyggare..

varför kan det inte vara tvärtom? att killarna någon gång kan må dåligt för att dom vill vara snyggast, men så är det inte i många fall...

ett FÖRTRYCKT samhälle!

jag har kännt och känner att jag inte hör hemma här! är alldeldes för mkt emot allt.. snart kommer jag inte komma överens med en jäkel..

ta mig bakåt i tiden snälla!!!!


/ L . Jönsson







Kommentarer
Postat av: Diana

Håller med dig, vet heller inte vart samhället är på väg.. helt sjukt att det finns plastikoperationer för djur.. blir också trött på detta. Kram

2009-01-12 @ 20:11:26
Postat av: ia

Hej babe<3 fan va bra iblägg, borde skicka in det till tidningen, det är som skrivet för alla att se! Jag känner igen mig på allt du skriver, vet exakt hur du menat, tänker så lika. Vi hade det nog bättre förr du o jag<3 detta samhälle är bara ush! Hur jag än anstränger mig så passar jag inte in! Alla ska tydligen se likadana ut, lika perfekta! Och ingen kille väljer en pga personlighet, som förr =( Saknar våra samtal, saknar min syster! <3 hoppas allt är bra annars! LOVAR jag ska ringa dig snart, bara som sagt, så mycket stress man hinner ju inte med ens eget liv!! det är sjukt! Älskar dig gumman!<3

Postat av: Ellen

Ligger nått i det där. Världen är sjuk. Tyvärr inget man kan göra nått åt.

2009-01-13 @ 02:22:00
URL: http://slellens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback