Praktik...

Första veckan e avklarad på praktiken! Har 2 veckor kvar... tycker det e roligt där, för det är så lugnt och trevlig personal!  det är ett gruppboende för utvecklingsstörda, mild- måttligt kan väl säga... Inga rullstolsbunda! skönt det..

Min handledare är en mann, han är jätte snäll och komisk.. man kan göra lite hur man vill där, för just nu bor där bara 4 st och alla e inte där alltid. på veckorna går de i skolan och jobbar.. och på helgerna så är dem ofta hemma hos föräldrar o vänner... dem är så pass självständiga så man behöver inte hjälpa dem.. skönt!


Så vad kan man säga jag gjort ? varit inne i stan med en och handlat godis :P hjälper till att laga maten... kollar tv och kollar tv.. och? kollar tv! haha! och fikar =P  dem som e hemma sitter oftast på sina rum, så jag o min handledare sitter där ute vid tvn typ själva och den andre personalen som jobbar... men det e skönt med lite lugn o ro för en gångs skull..


Igår var vi ute och cyklade, det blåste något så fruktansvärt!! men min handledare skulle tvunget ut, han gillade det! jag blåste av min cykel så hemskt det var :S det flög bråte förbi oss .. shit vad otäckt! värsta stormen! och vi cykla ner till havet och kollade på vågorna.. läskigt... förstod inte varför han fascinerades av det? haha han är galen ia.f som skulle ut!! och han cyklade sjukt snabbt haha..


men men... Inte så mkt mer har hänt..  Får se vad nästa dag har att erbjuda... denna praktiken e ju mkt roligare än förra då vi var inom hemtjänsten..

Idag har jag stor städat-tvättat-diskat-bakat och nu ska jag göra middag! (full rulle)


hej hej!


Lägger upp en bild på en riktig storm! vi hade det oxå fruktansvärt, men inte en sån här tornado.





Kommentarer
Postat av: carro

men d va typ så stormigt? HAHA

2009-10-06 @ 15:30:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback