Soppa passar bra i detta ruskiga väder!

Igår slutade jag redan 11.30 i skolan, sen har jag varit ledig idag! skönt.. och inga läxor heller :) så har kunnat ägna mig åt lite städ & tvätt och räkningar m.m....

Igår kväll bakade jag ett dinkel bröd! blev jätte gott! allra godast att äta nybakat bröd är när det är just nybakat!!
Lagade en soppa till med grönsakerna och rotfrukterna som blev över sen rebecka var här. Blev typ samma soppa! mkt god... med palsternacka,potatis,morötter,vitkål,purolök och sockeärtor och buljong. Samt salt o peppar till det!


tycker det e skoj att baka..bakar jätte gärna bullar och bröd... bara man har mjöl o jäst hemma så har man nästan allt ...


Trevlig onsdags kväll på er!


Det var detta brödet jag baka! :-)



Recept finns på....
http://recept.nu/1.36152/renee_voltaire/matbrod/mjol/dinkelbrod

Kommentarer
Postat av: ia

Hehe JOO det hade vi faktiskt :P det klarar jag mig inte utan haha ;)



Åh vad jag hade velat smaska på det brödet, ser skit smarrigt ut!!! Du e så duktig!!



<3<3 granny


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback