A Good start!

hej alla mina vänner/bloggvänner :)


Idag fick jag ställa klokan på 10.00 för att vakna! annars sover jag hela dagen utan att vakna och vaknar upp med huvuvärk och svarta ringar under ögonen! haha vet inte vad det är, men känner mig som en zombie.. ofta när våren infinner sig blir jag sjukt trött & hängig och känner mig små sjuk och förkyld hela tiden..inte skoj!

det är faktiskt så att jag är som piggast och friskast under vintern när det är rått o kallt  skumt va :P får alltid mina konstiga virus på våren :S

menmen.. fick gjort lite idag i.af innan skolan, tack vare min väckarklocka :) åt frukost, som bestod av: banan & apelsin i bitar med päron keso! skit gott!! och rostat grovt bröd med solros kärnor´till! så gott! känndes som en ganska bra start...

sen slängde ja in en maskin tvätt ( ja vet, vi är lyckligt lottade som har en tvättmaskin inne i lghn ;)
sen diskade jag gårdagens disk, bäddade sängen, fixade lite hos chinchillan och ringde en del viktiga samtal... sen var det dags att hoppa på bussen!
var på studiebesök idag på ett ställe som heter NOVA. En terapigrupp som tar emot barn som har föräldrar som missbrukar eller lider av en allvarlig psykisk störning. fick se en läskig film med en psykotisk mor, så synd om hennes dotter!"hon förstår ingenting och fick sköta hela hushållet... och gick hon där ifrån hotade mamman med att att hon skulle dö,och slängde sig på golvet och skrek å grät.. att det var dotterns fel att djävulen tagit över henne och att där fanns massa demoner m.m. (hon var ju inte sig själv) synd att ingen kunnde upptäcka det o ge modern vård och berätta för dottern vad som hänt, annars fortsätter det bara så, och dottern var ju inte införstådd med vad en psykisk sjukdom är.... hemskt ia.f..

finns så mkt psykisk sjuka människor på många vis här i världen, narcissister,psykoser,schizofrener,paranoider,depressioner,maniska m.m. ..det är hemskt, drabbar även den bäste och "friskaste".. så man ska vara glad att man är frisk!! både i hjärnan och i kroppen!

<3




Kommentarer
Postat av: Diana

Usch ja, hemskt med allt psykiskt som finns. Jag vet, det är en lyx att ha egen tvättmaskin i lägenheten. Har vi också :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback