Trött!

Idag är jag jätte trött! gått hel dag idag, och läraren har bara stått och pratat hela tiden och man har antecknat... så tråkigt...kännde mig nästan febrig när vi var klara så slut jag var!


men kursen vi börjat nu är ia.f intressant! Sjukvård 200 p. handlar o vården på sjukhus! kommer lära oss mycket teoretiskt och även praktiskt ska ju ha praktik och även utföra praktiska övningar på skolan tex som: Ven blodprover, sätta in kateter, blodtrycks mätning m.m..
och läraren vi har nu konstaterade att ett normalt blodtryck ligger på 120/80, alla lärare säger olika, men ligger ni såhär i.af så är det bra :)

på tal om praktik så ska vi vara ute i 4 veckor lite längre fram.. i slutet av feb tror jag vi går ut!

vi fick välja plats idag och de flesta ville vara på Gyn avdelningen, så jag valde inte ens det ,inte lönt..  jag valde kirurgisk avdelning ( operationer) och hjärt med avd. får se vilken det blir, om det blir någon av dem överhuvudtaget. Men vilken avd som helst är nog lärorik!


Annars dessa dagar som gått har det varit skola och träning! och lite städ och tvätt i hushållet!

I måndags körde vi ett styrke pass!
I tisdags-spinning !
Idag- vilodag! 
Torsdag(imorgon)- body combat :)
Söndag- antagligen aerobics!!

skönt!

Nu ska jag sätta mig lite med skol arbete! hej så länge! *








Kommentarer
Postat av: Diana

Ja, det minns jag :). Så pinsamt!! Minns du när vi paddlade kanot på konfirmationslägret? :S

Postat av: Diana

Usch ja! Tur vi bytte grupp :). Vad har vi mer gjort för roligt??

2010-01-20 @ 20:49:18
URL: http://salsan.blogg.se/
Postat av: Diana

Ja, banden kommer jag ihåg haha :). Så tramsiga de var!

2010-01-20 @ 22:04:56
URL: http://salsan.blogg.se/
Postat av: Anonym

skulle nog mer skriva 120/70 som referensvärde. 80 diastole är lite förhöjt. Kram

2010-01-23 @ 12:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback