min tur att klaga?

Det är så tröttsamt när man går in och läser bloggar och där klagas på den ena och den andre ( men aldrig namn nämnda) bara en massa antaganden och irritationer.. måste vara jobbigt att hänga upp sig på sådant hela tiden, att störa sig, blir arg och tycka alla andra gör fel och är elaka när man själv är "himmla snäll", att inte ta reda på fakta utan bara anta för att en viss person sagt så.

Nä en blogg har man för att skriva av sig kanske, berätta om dagen, lägga upp roliga bilder, skriva om sitt liv... inte en negativ sida där man skriver om "hur elaka alla är" har man behov av bekräftelse då? att alla andra måste veta detta!!


den som får en stor eloge för sin positiva anda är mikaela! älskar att läsa hennes blogg! älskar att  se bilder på det lilla knytet :D fortsätt vara så positiv ia!

Nu ska jag vara positiv , för jag känner mig glad fast:

att jag verkligen inte har världens bästa liv
att jag är inte lika smal som förr
att jag inte är vackrast
att jag inte har jätte stora bröst
att folk snackar skit om en, som jag tycker är elakt
att jag har många problem med min ibland icke fungerande kropp
att jag inte har mycket pengar i månaden
att jag inte har den perfektaste pojkvännen(tror dock inte det finns)
att jag har långt till mina vänner
att jag inte har högsta betyg
att jag får finnar ibland
att min mamma inte lever längre...

ja listan kan bli lång men som sagt jag är glad ändå idag! våren är på väg  och vi ska ner till skåne igen! där jag har mina rötter! jag ska jobba på mitt gammla trevliga jobb, och är då utbildad uska! hoppas på fast jobb snart och en fräsh framtid!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback