Praktik,melodifestival och löpande katt!!

ja som ni ser så har jag en del att förtella :P

Tror jag börjar med det där med "löpande katt" min lille kise börjar bli vuxen nu och det menas med att hon får mens och hon är redo att para sig och vill ha något där bak! haha det är svin jobbigt.. hon skriker och jamar och åmar sig hela tiden, bli helt stressad! nä'tterna e förstörda hon galer i ett vi får ingen sömn :S och kan inte slänga ut henne heller! aldrig i livet! och hon busar inte längre bryr sig inte om man försöker hon bara åmar sig och önskar man ska stoppa in ngt där :S min älskade baby katt har blivit helt annorlunda nu.. hoppas hon blir sitt vanliga jag efter löpandet är över!! tror ni det??

vill ha min busiga livliga söta pratande kise!!!

(ngt tips på hur man kan lugna ner henne så skriv gärna det! för hon skriker så högt så man får hålla för öronen ibland)

Nu till praktiken... Har snart bara en vecka kvar! tiden går så fort.. speciellt denna veckan>! för nu har jag en annan handledare sista tiden! MKT BÄTTRE ÄN DEN ANDRA! jag har två st på fyra veckor, men tur man trivs med en utav dem ia.f.. hon jag har nu är väldigt sträng och rak säger precis vad hon tänker och tycker om det man gör men samtidigt snäll och rolig kan prata med henne om allt, hon är väldigt pratglad vilket jag gillar! hon slänger in mig till patienter och beodrar mig att göra saker, hinner inte tänka efter utan måste göra det! ingen tid för att fega ur! jätte bra, för så lär man sig.. inte lönt att vara feg här inte..
så på denna veckan har jag fått dra ut en ventrikel sond ur en patients magsäck upp genom näsan, ta vikten,puls,bltr,temp,p-glucos så jag kan det riktigt. Jag har även fått dra ur en kateter, ska även få sätta in en sedan och lära mig ta venblodprover

fått göra jätte mkt saker själv vilket jag inte fick innan.. fått skriva upp och sköta alla kontroller helt själv och beställa maten till alla patienter.. massa saker jag är så nervös inför! men men träning ger färdighet, och denna handledaren är fruktansvärt duktig så lär mig gärna utav henne!

och nu över till mitt sista "ämne" melodifestivalen final ikväll då ja.. ska ni se det? jag vet inte vem jag håller på.. tycke peter saade är bra samt ola och anna bergendahl ... hmm svårt val.. men hoppas inte peter jöback eller salem el fakir vinner :S blir att bänka mig i soffan sedan med lite naturgodis och pringles :) Mannen är inte hemma idag han är på inflyttningsfest hos en kompis vilket jag inte kunde medverka i, för jag börjar 06.45 imorgon igen. kommer sakna han


ha en trevlig lördagskväll allihopa.. kram mig, löp tindra och maxie boy!

 p.s hon blir inte strypt på riktigt det är "trick fottat" haha lille tindris <3

Kommentarer
Postat av: Diana

Det enda tips jag kan ge är att kastrera henne så fort som möjligt. Har kastrerat båda mina och de är fortfarande busiga och de mår mycket bättre av det. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback