Trött & hängig

Känner jag mig idag...
varit en tuff apu vecka.. tidiga mornar och mycket spring.. bara orkat och hunnit träna en gång.. blev body C igår! veckan har gått bra, vait med på en mottagning där de gör skopi undersökningar..dvs man undersöker tarmarna med hjälp av en slang med en kamera som antingen förs ner via munnen eller via rektum. obehaligt ellerhur? :S det var otäckt att vara med när man såg hur människorna led, men intressant och se oxå, man fick ju se tarmarna på en skärm, och man såg genast om där va ngt fel.

var med på en mini operation med, när läkarna skulle skära bort en hud förändring på ett ben.. läskigt och se när de skar av en stor hud bit :S och sen sydde dem det.. sett lite såromläggningar och så med.. är så mycket man ska tänka på vid en omläggning!!

sen har jag vart på min avd. tagit hand om patienter, serverat fika, middag, skött köket med disk m.m. pratat med dem, lagt in kläder och handukar m.m på rummen och fyllt föråden, ren bäddat tusen sängar inför kommande inläggningar!  (görs dagligen) gjort kontroller såsom puls,blodtryck,temp os.v...

har gjort halva tiden nu, nu är det typ veckor kvar! gud vad jag längtar tills skolan är över :-)! jobba och tjäna pengar så jag äntligen kan handla saker igen utan att gå back eller knappt klara sig.. och kunna spara!!!

Längtar också tills jag ska bli blond igen, får boka en tid till det snart! och löshåret ryker då kulle jag tro! för ska ändå inte bo kvar i denna stan längre där jag gör håret så... finns inget som håller kvar mig här...

nej för tanken blev en plan och planen blev en händelse ! vi ska flytta! och jag har jobb efter skolan! tilbaka till gammla trakterna igen! I love skåne! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback