2 dagars utbildning i lund!

Ja, då har jag varit på utbildning inom mitt nya jobb i lund... vi var i väster kyrkan på änglagårdens konferens! alla som är nyanställda inom LSS boenden skulle på introduktion...8 timmars lektioner båda dagarna :S ganska jobbigt! men lunch och fika ingick =)

vi var nog en 20 tal ..och jag kom själv från mitt boende så kännde ingen, men fick kontakt med några tjejer iaf =)
det var mycket föreläsningar...bl.a om utecklingsstörningar, specielt autism,psykiska besvär,sex&samlevnad, etik,förflyttnings teknik, övergrepp, och läkemedels hantering och info om epelepsi från sjuksköterskorna!

en del var intressant men vissa saker var jobbiga! som att vi skulle presentera oss inför varandra och jobba i grupper med olika uppgifter och redovisa för alla...kännde ju fan ingen :S drygt!! och sen hade vi olika etik övningar där vi skulle välja olika påståenden och sen förklara varför vi tycke ja eller nej.... och då stod vi i  en ring .... och sen hade vi olika lekar och sånt ..... :/

det var ju "kul" när vi skulle presentera oss och säga en sak som beskrev oss..,, så sa jag: mitt namn är lina och jag är ett katt freak! hahah blev paff över vad jag själv sa, var nog måttligt nervös!

lunchen och fikan vi fick var skit god!! igår fick vi lins/bön soppa med parmesan ost till och bröd med smör, sen blåbärspaj med riven vit choklad till efterrätt..mums!

idag fick vi pasta med pastasås, som innehöll fetaost, oliver och tomat =) sen päron kaka med glass till efterrätt.... fick även frukost båda dagarna, goda nybakta bullar med gott pålägg ! så det var mega positivt iaf.... och massa gott kaffe/the och påsk godis....

lärarna vi hade var många!! men de var ganska bra, en och annan var seg å tråkig så man knappt stod ut... ont i röven fick man med av allt sittande.... men nu är det över och jag ska väl vara "mer utbildad" men tyckte mycket var repetion sen min usk.utbildning.... och vissa grejer är så tråkigt så man lägger inte det på minnet ;)


nu har jag duschat och diskat o så.... ska föna håret sen blir det bingen! är helt slut!


hoj hoj!


Kommentarer
Postat av: Sis

mmm lät gott med blåbärspajen. Jag har varit sjukt sugen på äpplepaj med mandelmassa och vaniljsås på senaste. Vet inte varför men det ska göras när lönen kommit. Synd bara janne inte gillar mandelmassa... kanske du kan komma upp och äta med mig? När bebis anlänt;) trevlig helg kraaam


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback