Julbord och lussebak =)

Hej alla glada!!

äntligen en ledig helg!!! gick av i fredes morse , hem o sova, sjukt trött =) lite bullar på det så var man på g =) blev idol sen hemma hos annika och jocke, trevligt som alltid!!

igår (lördag) skulle sis och mathilda komma, jag och tindra väntade här med en liten 6månaders present till mathilda, men dom var sjuka så blev inget =( synd, hoppas ni kryar på er =)

blev ia.f lite städ här hemma och tänkte julpynta, men väntar nog tills nästa vecka! räcker med ljustakar så länge =) sen blir det fram med alla tomtar och köpa julblommor+julgrupper och en liten tomte lykta till balkongen !
Sen på kvällen var det dags att göra sig i ordning för att åka till ringsjö wärdshus med annika,jocke,annikas syrra och jockes pappa!

kan verkligen rekommendera det! 500:- men värt det!!! värsta sill buffèn med alla olika inläggningar: i romsås,chili,apelsin,vitlök,örter m.m... och massa goda korvar, skinka, kex med goda ostar, olika räk och romrörer som jag älskar! 10 olika gravade laxar och kallrökt lax =) sen givetvis köttbullar,prinskorvar,jansson m.m. allt var mkt gott! och så drack vi vitt vin till det =)

och gottebordet var inte och leka med! det var nog det jag och maggan såg fram emot mest ;) mini snickerskakor, mini morotskakor med frosting,tryfflar,vitchoklad med cocos,fudge m.m. mmmmmmmmmmmmm =)

och sen mitt i allt gästade Per moberg haha! alla blev tysta i lokalen när han kom in, han och hans familj skulle tydligen käka där, han gick och lukta på alla sillar haha, typiskt han!

blev en 3 h lång kväll, jätte mysigt var där! kul och göra lite andra grejer än att bara se film eller festa på helgerna!

nu bakar jag lussebullar =) bilder kommer sen! blir en lussebulle och lite glögg mys för mig och tindra ikväll!


kram på er


ringsjö wärdshus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback