2dagars introduktion i Lund!

Nu har jag ju tagit det första steget mot mitt nya jobb! introduktions utbildning 2 dagar på scandic hotell i lund, där vi skulle träffa chefen, sjuksköterskan, olika pedagoger.... och givetvis varandra, ingen kände varanndra sedan tidigare.... vi är en arbets grupp på tio pers, vi är tre st i min ålder, resterande är mellan 30-45 år gammla.. helt okej...

vi hade läkemedelshantering, fick delegering, pratade om etik&moral, olika värderings övningar, skrev på massa papper om sekretess, it-dator policy, gick igenom hur vi ska dokumentera , samt hur en genomförande plan ser ut..och fick våra scheman och gick igenom det, samt planerade hur hur nästa vecka ska se ut.

vi fick hotellfrukost buffè båda dagarna, massa kakor, tårtbitar,kaffe/the/isvatten fanns där tillgång till hela tiden och givetvis lunch buffè... det var uppskattat!

Nästa vecka ska vi mötas på boendet som är precis klar byggt! så där är helt tomt! så vi ska börja med att dela in oss i grupper och åka runt och fixa inredning, möbler, kontors material, bas mat varor. Ja allt du kan tänka dig i ett hem ungefär!!! ganska mycket, så det lär ta minst nästa hela vecka.

sen ska vi ha öppet hus och bjuda på fika en av dagarna... och träffa brukarnas förälädrar, vilket jag kommer vara fruktansvärt nervös inför.

sen kommer brukarna flytta in efter hand, en i taget under mitten och slutet av november... känns ganska lugnt...

en del av dem kommer direkt hemifrån, så dem är väldigt unga..den yngsta är 16år tror jag och går på gymnasiet...

På måndag kl 8 börjas det, hoppas man är pigg&glad, vilket jag antaligen inte är haha!


----> här är jag finally med på ett schema, yippi! haha



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback